reklama

Čo môžeme urobiť?

Už sú to viac ako tri týždne, kedy bol zavraždený investigatívny novinár Ján Kuciak s jeho partnerkou Martinou Kušnírovou. Priznám sa, že táto správa ma ako študentku, ale aj ako človeka veľmi zasiahla. Vyhasol život dvoch ľudí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Vyhasol život mladých ľudí, ktorí chceli Slovensko urobiť lepším aj pre nás, občanov a študentov. Začalo sa viac rozprávať o Slovensku ako o štáte, v ktorom nefunguje demokracia. Viacerí ľudia, novinári, osobnosti sa zhodli na tom, že touto vraždou stroskotala demokracia na Slovensku. Tento mladý novinár písal o veciach, o ktorých by sme mali vedieť. O veciach, ktoré sa dotýkajú nielen politikov, ale aj nás občanov, našich daní a peňazí. V prvých dňoch sme mohli vidieť, že s nami nedržia len krajiny v Európe, ale aj na celom svete. Toľko solidarity, toľko článkov, čo zahraniční novinári o nás napísali, sme nikdy nemali. Bohužiaľ, písali o nás v zlom. Radšej by som bola, keby napíšu o tom, ako sa nám tu dobre žije, o tom, že tu demokracia skutočne funguje a ľudia sa nemusia báť povedať nahlas, čo si o našej politike myslia. Po tejto udalosti sa už aj ja bojím niečo napísať na Facebooku či povedať to na ulici. Človek by povedal, že táto udalosť nás ako štát spojí, ale ,bohužiaľ, rozdelila nás, vďaka politikom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začala sa hra o moc, každý deň sme boli svedkami minimálne 5 tlačových konferencií. Podľa mňa sa mala riešiť vražda, ako sa ďalej posunulo vo vyšetrovaní. Miesto toho sme boli svedkami toho, ako sa koalícia naváža do opozície a opozícia do koalície. Naozaj sme toto potrebovali? Naozaj sme potrebovali vidieť hádky politikov, miesto toho, aby sa aspoň raz spojili a niečo spoločne dokázali vyriešiť? Nie, dočkali sme sa opaku , ktorý vyústil až do odchodu poslancov, rezignáciám z funkcií a nechuti ľudí veriť politikom aj najvyšším ústavným činiteľom.

Celé to niečím smrdí. V médiách sa objavili informácie o talianskej mafii, o ktorej robil článok spomínaný, zavraždený novinár Ján Kuciak. Nečudujem sa, že sa koalícia začala báť. Ako je možné, že na úrade vlády pracovali ľudia, ktorí majú blízko k zločinu a mafii? Ako to vôbec predseda vlády mohol dopustiť? Veď to je celosvetová hanba pre nás a politici sa tvária, že o ničom nevedeli a prakticky, že sa nič nedeje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako teda prebieha hľadanie osoby, ktorá zavraždila novinára a jeho partnerku? Veľmi zle. Myslela som si, že zavraždených ľudí obhliada súdny znalec. V tomto prípade tam súdny znalec nebol. Pýtam sa prečo? Mám ako študentka veľa otázok, medzi ne patria: Prečo na mieste vraždy bol šéf NAKY, ktorý nikdy pri vraždách nebol? Prečo policajný prezident neodstúpi, aby v našej krajine aspoň na chvíľu zavládol pokoj? Dostanem vôbec niekedy odpovede na moje otázky? Úprimne, bojím sa, že nie. Celé to divadlo, ktoré sa deje okolo vraždy mi niečím smrdí. Niečím zlým, o čom nechcú, aby sme vedeli. Ja to ale chcem vedieť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vojna medzi politikmi pokračovala aj po týždni. Miesto toho, aby som mala pokojnú nedeľu, tak som sledovala všetky diskusné relácie. Najviac sa mi páčila tá medzi Nicholsonovou a Kaliňákom. Večer mali mať 3 najvyšší ústavní činitelia vyhlásenie po hlavných správach na RTVS. Začali špekulovať, prvý vystúpil prezident, potom ho nasledoval kapitán a nakoniec predseda vlády. Na pánovi prezidentovi som ocenila jeho názor, ktorý sa páči aj mne. Buď zrekonštruovať vládu alebo dať termín na predčasné voľby. Najviac ma nahnevalo vyhlásenie predsedu vlády SR.

„Pýtam sa, prečo hlava štátu išla na súkromnú pôdu k človeku, ktorý má pochybné meno. Ten človek sa volá George Soros. Prosím si odpoveď od prezidenta, o čom bolo to stretnutie, na ktorom nemal Kiska so sebou žiadneho zástupcu slovenského ministerstva zahraničných vecí," vyhlásil Fico. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prišlo mi to ako zúfalý krok. Krok ako odpútať pozornosť od svojich problémov, ktoré sa v tom týždni lepili na nohy Ficovi aj celej jeho strane. Až taký bol zúfalý, že spája nášho prezidenta s 80-ročným človekom, ktorý má na konte 8 miliárd eur? Podľa mňa, ten človek je ešte rád že žije a nie aby ešte potreboval ovplyvňovať politiku v 5 miliónovom štáte, akým je Slovensko.

Aj toto vyhlásenie ma utvrdilo v tom, že chcem ísť ako občianka Slovenska vyjadriť svoj názor na námestie do Bratislavy. Nikdy predtým som na niečom podobnom nebola, aj som sa bála, čo ak tam bude chcieť niekto vyvolať konflikt. Okolo seba som mala desaťtisíce ľudí, ktorí chcú zmenu rovnako ako ja. Chcú, aby sa nám na Slovensku žilo dobre, bez Fica a bez ostatných politikov spájaných s mafiou, či už slovenskou alebo talianskou. Najkrajší pocit som mala, keď 60 tisíc ľudí spolu so mnou začalo spievať slovenskú hymnu. Dúfala som, že situácia sa po týchto protestoch zmení, vyzeralo to nádeje, ale boli sme oklamaní.

Prvým dobrým signálom bolo, že odstúpil minister vnútra Robert Kaliňák, ktorého prokurátor Vasiľ Špirko obvinil spolu s Jánom Počiatkom, že si na cudzích peniazoch zarobili viac ako 200 miliónov eur. Kaliňák povedal na tlačovke, že sa rozhodol na základe toho, že cíti a vidí. Och, aké šľachetné od neho. O pár dní na to zvolal Béla Bugár republikovú radu strany MOST HÍD, ktorá sa mala dohodnúť, ako budú ďalej pokračovať. Novinárom sa pochválil, že prišiel o 2 dni skôr z dovolenky.

"Raz za 28 rokov sme sa s manželkou vybrali za veľkú mláku, ak to takto môžem povedať, no a nakoniec som to musel skrátiť o dva dni," povedal Bugár.

Myslím, že urobil dobre, keďže celé Slovensko čakalo i na jeho vyjadrenie, ktoré mohlo ako jediné zmeniť súčasnú situáciu a položiť aj vládu Roberta Fica. 

Utorok bol tým dňom, kedy som tŕpla pred televíznou obrazovkou a čakala, kedy sa Bugár vyjadrí a uvidíme, ako sa ich republiková strana rozhodla. Bolo viacero možností.

"Nešpekulujme, ešte sme nerokovali so Smerom-SD. My máme tri možnosti, ktoré navrhneme partnerom, a uvidíme, ako budú reagovať." Ktoré to boli nepovedal, ale jasné bolo, že niektorí jeho poslanci chceli predčasné voľby a my sme stále dúfali.

Strana Most-Híd žiada po vražde Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej a obrovských protestoch proti vláde Roberta Fica v desiatkach slovenských miest predčasné voľby. Mostu-Híd nestačilo ani odstúpenie ministra vnútra Roberta Kaliňáka.

Ak sa koaličné strany nedohodnú na predčasných voľbách, Most-Híd podľa predsedu Bélu Bugára vystúpi z vládnej koalície, ktorá vládne od jary 2016. Bugár sa nechce na voľbách dohadovať s opozíciou, tak napísal po vyhlásení Bugára Denník N.

Slovensko sa potešilo, aj ja som mala úsmev na tvári a povedala som si, charakter konečne rozhodol. Verila som, že sa spolu so SMEROM a SNS dohodnú na predčasných voľbách. Po všetkých veciach, ktoré sa stali, by to bolo podľa mňa najlepšie a najdemokratickejšie rozhodnutie. Naše oči vytriezveli o deň na to, kedy večer predstúpili pred novinárov predseda vlády, predseda parlamentu a predseda strany Most Híd, Béla Bugár. Tí, ktorí sme Bugárovi verili, sme mu dobre naleteli. Žiadne predčasné voľby nebudú, rozhodla o tom táto trojica.

„Je dôležité, aby súčasná vládna koalícia naďalej napĺňala svoj mandát od voličov. SR je v dobrej kondícii, čo je aj zásluhou súčasnej vládnej koalície. Preto je našou povinnosťou aj naďalej napĺňať vôľu ľudí a neodovzdať štát opozičným amatérom a krikľúňom, som pripravení hneď zajtra podať demisiu“ odkázal Fico s tým, že on osobne je preto ochotný urobiť maximum. Háčik je však v tom, že si dal tri podmienky, ktoré ak Kiska bude tolerovať, vláda bude pokračovať, ale bez Roberta Fica.

Opäť sa mi potvrdilo to, čoho som sa bála. Oni sa veľmi boja skončiť, pretože vedia , že čestní a slušní politici by im prišli na mnoho škaredých vecí, podvodov a ktovie čoho ešte ďalšieho. Ako táto divadelná hra alebo celovečerný film bude pokračovať? To zatiaľ neviem, ale verím že Slováci ukážu aj na ďalšom proteste... že CHCEME SLUŠNÉ SLOVENSKO.

Adriána Martinkovičová

Adriána Martinkovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študujem na Fakulte masmediálnej komunikácie v Trnave. V budúcnosti by som chcela pracovať aj s médiami a to najmä v televíznej oblasti. Mám rada spev, pečenie a byť vždy dobre naladená ;) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu